piątek, 31 maja 2019

{20} Tarta z lemon curd i Kardynałek Szkarłatny

Miło mi powitać po kolejnej przerwie, jak zapowiadałam polecę Wam dzisiaj tartę mocno cytrynową,
czyli z lemon curd.
Chyba nie jadłam w życiu nic bardziej cytrynowego, mocnym aromatem i słodyczą pół na pół  z cudownym kwaśnym smakiem cytryny jak lemon curd,   można go porównać tylko z likierem Limoncello, o którym pisałam dawno temu 
 a który tez robię od czasu do czasu, jak nie mam zapasów kupnych.




 Przepis  zaczerpnęłam z bloga  Smaczna Pyza

 https://smacznapyza.blogspot.com/2019/04/najlepszy-mazurek-cytrynowy.html

Przepisu nie będę wstawiała, bo można go  sobie przeczytać u źródła, nic a nic nie zmieniałam zatem  polecić mogę z czystym sumieniem.

 W oryginale  moja tarta zwie się mazurkiem,  
dla mnie to bez różnicy ;), na przyszłą Wielkanoc nazwę ja mazurkiem :).


To teraz przejdźmy do kolejnego wytworu
tym razem bardziej związanego ze świętami BN, na które to  produkuję jak wiecie ozdoby choinkowe biorąc udział w wyzwaniu  "Choinka 2019" u 
Tym razem powstał ptaszek Red Robin po polsku zwany  
Kardynałkiem Szkarłatnym.

 Odkąd pamiętam i haftuję, zawsze mi się podobały zimowe motywy z tym  ptaszkiem w roli głównej,  zatem jeszcze pewnie będę miała przyjemność go wyhaftować.

Nie bardzo miałam czas by go jakoś, oprawić, chyba będzie to  zawieszka okrągła płaska, ale nie mam na razie kartonu piankowego na stanie, wiec musi hafcik poczekać, a teraz prezentuje go w starym nieużywanym tamborku na tle oczywiście aury letniej :)

Chciałabym wyszyć go na lnie, natomiast mam takie pokłady kawałków kanwy  głównie 16ct  trochę 14ct, że niestety ale  na nich będę wyszywała te drobiazgi na choinkę, bo muszę je zużyć, a to jest jedyna okazja ;).
Ptaszek jest wyszyty na Aidzie 16ct. Czerwień jest nieco zgaszona, ponieważ producent muliny DMC zamienił żywy głęboki kolor czerwony 815 na taką właśnie zgaszoną wersję obecnie.







To na dzisiaj tyle, spieszę też donieść, że.... skończyłam mocno przed czasem jedną z choinek,
tadam!!!
 ale o tym w następnym wpisie ;)


SERDECZNOŚCI!!







7 komentarzy:

  1. Śliczny hafcik a ciasto wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny hafcik . Ja również lubię różne ptaszki w haftach. Tarta mocno cytrynowa wygląda apetycznie. Być może skuszę się ją zrobić. Udanego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ptaszek przecudnej urody. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam lemon curd:)mogę go wyjadać ze słoiczka łyżkami:)))robię go do małych kruchych babeczek:))babeczki upieczone czasem czekają na gości a krem w słoiczku :)))nie zawsze doczekuje,że dostanie się do babeczek:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny hafcik. A tarta wygląda bardzo smacznie i orzeźwiająco, a to dziś w cenie.
    Czekam na lody rabarbarbarowe:-) Pozdrawiam ciepło, oj bardzo ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim ogrodzie zamieszkuje robinek :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...