środa, 29 marca 2017

{46} Przepis na drożdżowe i zdjęcia 87 i 88 dzień

Dziasiaj króciutko i przepisowo :)

28.03.2017
87/365
Poranna Pszczółka


29.03.2017
88/365 
Drożdżowe domowe z kruszonką 


Kiedyś już podawałam Wam ten przepis, ale skoro idą Święta to przypomnę i odkurzę, 
a nuż komuś się przyda :) 

Składniki


6 żółtek
2  jajka
0,5 kg przesianej mąki pszennej
0,5 kg maki krupczatki
300 ml ciepłego mleka
250 masła
15 dkg cukru
odrobina ekstraktu waniliowego
szczypta soli
6 dkg drożdży
skórka otarta z cytryny lub dwóch
można dodać też rodzynki

na kruszonkę potrzebujemy:
60g mąki
60g masła
60g cukru

wyrabiać do połączenia składników aż będzie sypka
można dodać cukier brązowy co zwiększy jej walory smakowe ;))

Do ciepłego mleka  / kilka łyżek/ włożyć drożdże,odrobinę cukru i maki i zamieszać, odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, 

masło rozpuścić w ciepłym  mleku, należy pilnować by temperatura mleka nie przekroczyła 40 stopni,

żółtka i jaja ukręcić z cukrem i szczyptą soli na "białą masę"

zmieszać mąki i wsypać do ukręconych jaj, następnie wlać przestudzone mleko z masłem i na koniec drożdże i skórkę z cytryny
wyrabiać mikserem  / u mnie jest to hak/ ok 20 minut, jeśli ciasto będzie bardzo rzadkie dosypać odrobinę maki , ale pod koniec ukręcania cisto ma odchodzić od ręki, nie może się kleić do rąk  i musi się "przelewać w dłoniach, czyli musi być bardzo miękkie.
Zostawić do wyrośnięcia tradycyjnie do podwojenia objętości. Piec nastawić na temperaturę 160-170 stopni

Blaszki wysmarować masłem i obsypać mąką, jeszcze raz wyrobić ciasto,  podzielić na 4 części, wyłożyć na blaszki i poczekać aż znowu wyrośnie, posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać kruszonką, piec  do zarumienienia i sprawdzać patyczkiem, gdyż za długo pieczone za bardzo może wyschnąć. 
 Mnie zawsze wychodzi, jak piekę w dużej blaszce całe ciasto  to potrafi  lekko opaść w paru miejscach, po wyjęciu z pieca,  ale poz tym nic się nie dzieje, zakalca nie ma 
ale polecam 2 mniejsze blaszki lub 4 keksówki

Smacznego !!


Pozdrawiam  :)



3 komentarze:

  1. Bardzo lubię ciasto drożdżowe z kruszonką. Przypomina mi czasy dzieciństwa i Babcię, która piekła tylko takie ciasto. Pyszne, w sezonie letnim - z truskawkami. Twoja wersja jest "na bogato". Sporo jaj i masła. Ślinka mi już cieknie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam drożdżowe ciasto. sama nie piekę bo jakoś ciągle nie wierzę że się mi uda. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaaardzo lubię tu zaglądać... Zawsze natknę się na coś fajnego :) Pozdrawam Uleńko.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...