wtorek, 26 września 2017

{74} Ciasto bezglutenowe cytrynowo-figowe.

Dzisiaj jak w temacie , jesienne ciasto figowe bezglutenowe. Oczywiście można dać inną mąkę, ale osobiście  nie próbowałam ;)



składniki:

180 g mąki ryżowej

180 g mąki ziemniaczanej
 1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 pół łyżeczki sody

 130 g cukru
20 g muscovado


80 g masła roztopionego wystudzonego 

2 jajka
2 żółtka 


150 g  jogurtu naturalnego

 skórka otarta z 1 cytryny

wanilia
figi ok 6 sztuk
odrobina soli

 wykonanie: 
Mąkę ryżową, ziemniaczaną wymieszać z proszkiem do pieczenia i sodą
Jajka ubić z cukrami i solą,  Wlać powoli masło,  potem dodawać  po łyżce jogurtu oraz skórkę pomarańczową.
Wsypać powoli mąkę i mieszać jeszcze chwilę do uzyskania jednolitej masy ( lekko płynna).

Ciasto przełożyć do blaszki  typu keksówka, wyłożonej papierem,  figi pokroić w małe ćwiartki i powtykać w ciasto dość gęsto, na wierzchu można ułożyć półplasterki.

Piec 40 minut  lub do suchego patyczka w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.

Polecam na jesienne wieczory 



Smacznego!

Pozdrawiam serdecznie
:)



8 komentarzy:

  1. Zapowiada się świetnie. Uwielbiam figi.<3 Pozdrawiam, dobrej nocy życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie, akurat mam wszystkie składniki, zrobię dziś wieczorem rodzinie niespodziankę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie wygląda, muszę spróbować, odkąd jestem na diecie bezglutenowej brakuje mi dobrego ciasta :(

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniale się prezentuje, mi niestety rzadko wychodzi ciasto na mące bezglutenowej, nie wiem co robię źle :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrób dokładnie tak jak jest napisane :) wyjdzie na pewno. nie stresować się bo to od razu ciasto"czuje" :)

      Usuń
  6. Wyszło genialne, dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...