wtorek, 24 stycznia 2017

{13} Polecam ciekawe linki oraz P 365 dzień 23-24

Dzień Dobry Wszystkim Odwiedzającym :)

Nieraz coś  ciekawego zobaczę w  sieci, na innych blogach czy stronach, to  wzorem innych, polecę Wam do przeczytania.
Każdy  kto coś poleca, - wiadomo- kieruje się swoim gustem, zainteresowaniem czy ciekawością danego tematu, a niekiedy jest to wzajemna przysługa dla innego bloga, czy strony.

U mnie przysługi nie ma obopólnej, po prostu chce się podzielić z Wami czymś, co mnie zainteresowało, zachwyciło czy zaciekawiło, było dla mnie przydatne  i inspirujące.

Niniejszym ogłaszam nowy cykl, tyle, że nie wiem na ile to będzie cykliczne  dwutygodniowo, czy miesięcznie?  zobaczę, na ile treści wystarczy, które uważam za godne polecenia. 

I tak:

nr. 1 
podlinkowałam jeden z najnowszych wpisów o traceniu czasu...
Zasadniczo wszystkie treści są  warte przeczytania tym blogu. Jest on pisany przez mężczyznę, co  ciekawe, wyjątkowo jego opinie do mnie trafiają, zgadzam się w większości  z tym co on sądzi i na tematy damsko-męskie i na pozostałe. 
Dlaczego polecam, bo w tym popapranym świecie za często  wóz stoi przed koniem, i szlag mnie trafia na takie odwrotne stawianie spraw ważnych.
Rzeczy,  owszem się zmieniają i czasy i ludzie i zwyczaje, ale pewne oczywistości są jakie są, i żadna inżynieria społeczna ani poprawiacze ludzkich losów, choćby żabami prało z nieba tego nie zmienią na lepsze w ich mniemaniu, bo wyjdzie to tylko na szkodę i namiesza ludziom w głowach :).

nr. 2
Lubię jej blog za pewien rodzaj rozsądnego spokoju i konsekwencję,  podejście do pewnych spraw, trochę  jest przeciwwagą dla bloga polecanego powyżej, ale ja nieraz lubię zjeść czekoladę z odrobina chilli :)


nr. 3
tym razem film
nietypowy jak na moje "uwielbienia" ja go po prostu lubię za całokształt,
za poruszony w nim  problem, za emocje, za tą nietypową miłość o jakiej opowiada:) 
jest dobry, pozytywny i oczywiście jest wspaniała gra aktorska.
oglądam 2-3 razy do roku.
This is a poster for Labor Day. The poster art copyright is believed to belong to the distributor of the film, Paramount Pictures, the publisher of the film or the graphic artist.

tu macie zwiastun

nr. 4
 Wypadałoby książkę polecić, cóż będę monotematyczna, mam teraz zafokusowanie na odgracanie domu, a od jakiegoś czasu często czytam książki o oszczędzaniu, budżecie domowym i podobnych sprawach.

 "Uzdrowienie finansów"
Jak z Bożą pomocą  wyjść z długów?
M i W Nowiccy 

"Twoje pieniądze się liczą" 
Howard Dayton
 
Wiadomo, jedni długi mają czyli i kredyty i pożyczki prywatne od rodziny,  inni nie, nie jest to istotne, bo książka dotyczy zarówno  spraw wychodzenia z długów jak też niepopadania w nie;)

 Odkąd nie mamy oboje z mężem stałej korporacyjnej posady, nasze finanse potrafią się rozjechać nawet pomimo prowadzonego od lat budżetu i pilnowania się.
Wiedza wyniesiona z różnych publikacji  pomaga mi w niełatwej nauce nieco innego planowania aniżeli  miało to miejsce do tej pory przy w miarę stałych dochodach i widzę, że tu jeszcze czeka mnie  zmiana myślenia na pewne tematy.
Ja tych książek już przeczytałam sporo, też je polecę w kolejnym rozdaniu :)
  Dlaczego w pierwszej kolejności  polecam te dwie.
Bo odnoszą się  do finansów nie tylko w suchym aspekcie, mają dodatkowo  podłoże religijne, co dla mnie jako osoby wierzącej jest ważne i bardziej do mnie przemawia. 

nr. 5
 BUŁECZKI PSZENNE
 
O tu polecę przepis na bułeczki własnej roboty, bo o niebo lepsze aniżeli te ze sklepu,  czyli
 "wiesz co jesz"
nie ważne, że z białej mąki pszennej / można dać orkisz/, ważne że zrobione samemu a następnego dnia są równie dobre.
Nie wiem skąd jest przepis, zawsze sobie zapisuję link do bloga z którego zaczerpnęłam, tym razem  niestety był sam przepis.

100 ml wody 110 ml mleka 
1 łyżeczka soli 
10 g drożdży świeżych 
1 łyżeczka cukru 
10 g masła 
350 g maki pszennej 
ja dałam jeszcze łyżkę oliwy

 do posmarowania  białko

Wszystkie składniki wyrobić mikserem 
Odstawić do wyrośnięcia na 1-2 godz 
 Piekarnik nagrzać do 230 stopni.
 Podzielić ciasto na 9 części po średnio 72-75 g
uformować bułki
odstawić do wyrośnięcia na 30 minut
 posmarować i wstawić do piekarnika 
piec 5 minut w 230 stopniach potem 8-10  minut w 200 
studzić na kratce 

 na koniec jak zwykle kolejne zdjęcia ;)

23.01.2017
Cat Calm


24.01.2017
Codzienna woda





Na dzisiaj to już wszystko, mam nadzieję, że cokolwiek się Wam przyda z polecanych rzeczy.

Ściskam mocno!




12 komentarzy:

  1. Na polecanego męskiego bloga już zajrzałam, ba! Nawet dodałam do swojej listy czytelniczej... Na drugi jeszcze muszę zajrzeć. Film może uda mi się znaleźć przez Amazon prime, to z chęcią obejrzę, jeżeli nie to niestety mówi się trudno. Szkoda, że nie mam tutaj dostępu do polskich książek, bo i mnie przydałaby się trochę poduczyć jak okiełznać swoje finanse, chociaż ostatnio zrobiłam się dość chciwa, to może i jestem już na dobrej drodze. Co do przepisu, to muszę wypróbować! Ze jem sałatki, to nie znaczy, że już nic nie piekę...
    Uściski kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cieszę się, że Ci się spodobał, co do książek, to próbuj na Allegro polskim, wielu sprzedających wysyła za granicę, często można kupić bardzo tanio,ja tak robię bo nie mam tyle kasy by kupować w księgarniach. Ja też piekę, nawet jak nie jadam za wiele pieczywa, bo piekę dla rodziny, która jada sporo.
      uściski!

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe rekomendacje, dziękuję.Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że kolejne,tez będą warte zatrzymania:)
      pozdrawiam!

      Usuń
  3. Przepis na bułeczki brzmi smakowicie :) z pewnością je upiekę. Film widziałam i zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości. Na blogi zajrzę wkrótce, szczególnie na Agnieszki Maciąg bo dużo dobrego czytałam o jej ostatniej książce, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak są smakowite i świetnie się spisują w każdej roli, o jak mi miło, ze film wywarł na Tobie równie pozytywne wrażenie, to bardzo mnie cieszy, bo nie jest specjalnie czeto polecany przez kogokolwiek, a na książkę polecanej autorki tez się już powoli zasadzam ;)
      serdeczności!

      Usuń
  4. dzięki za rekomendacje:))))idę poczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! Jeszcze nie "linkowałam". Zaintrygował mnie ten o traceniu czasu.
    Polecam "Momo " Michaela Ende. Wprawdzie była lekturą dla nastoletnich wnuczek, ale przemyślenia na temat czasu -jego tracenia i oszczędzania -są warte zastanowienia. Wytrwałości w postanowieniach!!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), ok i ja sobie zanotowałam pozycję, bo tenże czas wspomniany niestety ostatnio chyba ma głównie za zadanie uciekać, więc im bardziej on ucieka, tym ja bardziej go gonię, bo dotarło do mnie, że za bardzo mi przecieka przez palce, a ja go wcale dużo nie mam...:)
      dziękuję, wytrwałość teraz w cenie u mnie :)
      uściski!

      Usuń
  6. Świetny pomysł z tymi polecankami. Pozaglądam z przyjemnością. Z wymienionych przez Ciebie miejsc znam tylko blog Agnieszki Maciąg na który zaglądam regularnie.
    Fotki super.
    Pozdrawiam cieplutko, serdecznie, słonecznie i z uśmiechem rzecz jasna;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubię jak ktoś poleca czy to blogi, filmy i książki, bo wiele osób, ma inne aniżeli ja oczekiwania, a jednocześnie okazuje się, ze jednak wpisują się w mój gust i są niekiedy miłym zaskoczeniem :)
      nawzajem słoneczka i serdeczności!

      Usuń

Miło mi będzie jak zostawisz swój komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...